نقاشی ساختمان با رنگ مولتی کالر

نقاشی ساختمان با مولتی کالر

رنگ مولتی کالر

امروزه تحول بزرگی در دنیای نقاشی ساختمان و طراحی دیوار ایجاد شده است. یکی از روش های نوین در نقاشی ساختمان استفاده از روش نقاشی مولتی کالر با رنگ های مولتی کالر(multi color) است. این روش با ترکیبی از رنگ های مدرن در طرح های مختلف است که جذابیت خاصی در محیط خانگی و اداری ایجاد می کنند. نوع دیگری از این روش نقاشی ساختمان و طراحی دیوار، روش مولتی اسپکت(multi aspect) است.

در سالهای اخیر رنگ های مولتی کالر توسط تولیدکنندگان داخلی به تولید رسیده است. اما رنگ های مولتی اسپکت نمونه داخلی ندارند. رنگ های مولتی کالر با توجه به جذابیتشان مورد توجه و استقبال مشتریان عزیز قرار گرفته است اما با توجه به اینکه برای پیاده سازی و اجرای نقاشی مولتی کالر نیاز به پمپ مخصوص HVLP است.

از جمله شرکت های داخلی تولید کننده رنگ مولتی کالر می توان به شرکت های اطلس، پارس، پارسه، و آریا اشاره کرد. ویژگی های عمده نقاشی ساختمان به روش نقاشی مولتی کالر عبارتند از:

  1. مقاومت بالا در برابر جذب ذرات معلق در هوا كه در نتيجه هزينه هاي تميز كاري و نگهداري را در نقاشی مولتی کالر کاهش داده و کاملا بهداشتي مي باشد.
  2. در صورت آسيب ديدگي به سادگي با حداقل مواد و به بهترين شکل ممكن قابل ترميم است.
  3. از آنجاييكه رنگ هاي مولتي كالر بر خلاف رنگ هاي موجود در بازار جهت اجرا نياز به هيچگونه حلالي ندارند، لذا در محيط ساختمان ايجاد بوي نامطبوع نمي كند و به همين دليل در مكان هايي كه امكان تخليه كامل و طولاني مدت آنها وجود ندارد، مانند منازل مسكوني، مراكز درماني، مراكز آموزشي و هتل ها براحتي قابل اجرا مي باشد.
  4. رنگ هاي مولتي كالر با ايجاد سطحي با دوام و استثنايي در مقابل رنگ پريدگي، پوسته شدن، زرد شدن، خراشيدگي و از بين رفتن لايه رنگ روي سطح بسيار مقاوم است.
  5. قابليت پوشش سطوح بیشتر، كاهش زمان و نيروي انساني جهت اجرا وحذف تينر از عوامل توجيه اقتصادي رنگ هاي مولتي كالر مي باشد.
  6. قیمت  نقاشی مولتی کالر تفاوت چندانی با سایر رنگ های ساختمان ندارد.
  7. قابلیت شستشوی اسان با آب و انواع شوینده ها را دارد.